У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ДО АКРЕДИТАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
10 травня 2022 р. відбувся лекторій для здобувачів вищої освіти другого магістерського рівня спеціальності 035 Філологія ОП «Українська мова та література». Як зазначила гарант освітньої програми, проф. Світлана ШАБАТ-САВКА, світові глобалізаційні процеси в науково-освітньому просторі, стрімкий розвиток інформаційних технологій посилюють вимоги до якості вищої освіти й конкурентоспроможності її здобувачів, а філологічний факультет Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича має потужний кадровий потенціал, сучасне навчальне середовище, матеріально-технічне оснащення для якісної підготовки таких фахівців. Важливу роль у цьому процесі відіграють зустрічі зі здобувачами вищої освіти, що загалом забезпечує успішне моделювання освітньої траєкторії майбутніх фахівців на ринку праці.У лекторії взяла участь кандидат філологічний наук, асист. Іванна СТРУК, яка з опертям на мультипрезентацію розповіла про взаємодію формальної та неформальної освіти, чітко схарактеризувала порядок та умови визнання результатів навчання в межах неформальної та інформальної освіти. Окреслила можливості реалізації права на академічну мобільність здобувачів вищої освіти, репрезентувавши основні види та форми академічної мобільності. Оскільки одна з компетентностей в освітньо-професійній програмі передбачає дотримання академічної доброчесності й етичних принципів, І. Струк зосередила увагу здобувачів на основних видах порушень академічної доброчесності та ознайомила з процедурою перевірки на плагіат кваліфікаційних робіт студентів в Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича.Кандидат філологічних наук, асист. Галина ТЕСЛІЦЬКА, член проєктної групи, описала перспективи професійної реалізації майбутніх магістрів філології в різних сферах діяльності. Зокрема, окреслила професіограму філолога, спектр можливих установ, організацій та підприємств для застосування професії, схарактеризувала сукупність професійних та фахових компетентностей сучасного фахівця спеціальності 035.01 «Філологія (українська мова та література)». Г. Тесліцька визначила основні привілеї філологічної освіти: набуття здобувачами освіти не лише основних професійних компетентностей (hard skills), а й максимальний розвиток універсальних компетенцій (soft skills), що є визначальними для вдалого працевлаштування в сучасному світі. Зауважила, що більшість навичок soft skills стосуються успішної комунікації, тому фахівці-філологи мають значні професійні переваги в різних сферах суспільної діяльності, адже вони володіють багатим словниковим запасом, мають навичками письменницької діяльності, медіаграмотності, нетворкінгу.У лекторії взяли участь проф. Марʼян СКАБ, який указав на важливість якісного мовлення, звернув увагу на компетентності та програмні результати навчання; доц. Алла АНТОФІЙЧУК розповіла про принцип студентоцентризму, що передбачає врахування в освітній програмі індивідуальних освітніх траєкторій, підкреслила посутню роль фахових компетентностей, що мають практичний характер і є необхідними для здійснення професійної діяльності.Безперечно, такі зустрічі-лекторії репрезентують унікальність ОП, її суспільне призначення і цінність, демонструють переваги професійного становлення здобувачів вищої освіти в царині філології.