logo



11
Лют
2022

ОБГОВОРЕННЯ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ ПРОГРАМ ЗА УЧАСТЮ СТЕЙКХОЛДЕРІВ

Стратегія реформування освітнього простору України передбачає постійний моніторинг освітніх програм, спрямований на забезпечення їхньої відповідності вимогам сьогодення, ринку праці, потребам суспільства. У цьому контексті важливими є зустрічі з академічною спільнотою, зі стейкхолдерами та роботодавцями, здобувачами вищої освіти. Власне, така онлайн-зустріч за участю стейкхолдерів відбулася 10 лютого 2022 р. у ракурсі обговорення освітньо-професійної програми «Українська мова та література» другого (магістерського) рівня спеціальності 035 Філологія. Проф. Світлана ШАБАТ-САВКА, гарант освітньої програми, завідувач кафедри сучасної української мови, представила основні характеристики освітньо-професійної програми, визначила цілі й очікувані результати, зміст, умови та технології реалізації освітнього процесу, схарактеризувала можливості працевлаштування випускників та їхнє подальше навчання, зосередила увагу на програмних компетентностях, спрямованих на стратегічну мету ‒ підготовку конкурентоспроможних фахівців, які можуть надавати освітні послуги, використовуючи інноваційні підходи у професійній діяльності.У робочій зустрічі взяла участь Людмила МАРЧУК, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри української мови Камʼянець-Подільського університету імені Івана Огієнка, яка відзначила особливості та переваги освітньої програми «Українська мова та література», закцентувала увагу на логіко-структурній схемі, у якій наведено освітні компоненти та взаємозв’язки між ними, висловила міркування щодо введення деяких вибіркових дисциплін та можливих змін серед дисциплін обовʼязкового циклу. Євгенія КВІТЕНЬ, методист науково-методичного центру суспільно-гуманітарних дисциплін та міжнародної інтеграції Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, зауважила, що інтеграція України до Європейського співтовариства та стрімкий розвиток міжнародних відносин призводять до посилення вимог щодо підготовки висококваліфікованих фахівців, здатних творчо, самостійно, у контексті сучасних світових науково-методичних тенденцій реагувати на виклики сьогодення. Саме такий інноваційний аспект має обговорювана програма, що представлено в низці дисциплін («Досягнення і проблеми українського мовознавства», «Порівняльна граматика словʼянських мов», «Ділове спілкування іноземною мовою», «Біблія і культура», «Література і кінематограф», «Рекламний стиль в українській мові»), які засвідчують потенційні можливості здобувачів освіти працювати в різних сферах життєдіяльності суспільства.Член Ради стейкхолдерів Ганна ВАЛІГУРА, кандидат філологічних наук, учитель української мови та літератури, голова методичного обʼєднання суспільних наук Комунальної обласної спеціалізованої школи-інтернату І‒ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів «Багатопрофільний ліцей для обдарованих дітей», відзначила, з опертям на власний досвід, широку професійну перспективу здобувачів освіти ОПП, у якій не лише можливим, а й ефективним є поєднання наукової роботи з дидактичною діяльністю, зауважуючи, що обговорювана на зустрічі освітня програма актуальна, затребувана в умовах сьогодення, адже відбиває сучасні тенденції освіти.Заступник директора з наукової роботи Чернівецької обласної бібліотеки для дітей Ірина РУДАЯ вказала на широку можливість працевлаштування випускників ОП, зокрема і в бібліотеці, сфокусувала увагу на особливостях програми в ракурсі її культурно-просвітницького спрямування, на компонентах та результатах навчання, підкреслила важливість курсу «Проблеми новітньої української літератури».Оксана ДРАГОМИРЕЦЬКА, завідувач науково-дослідного експозиційного відділу археології, історії середніх віків і нової історії краю Чернівецького обласного краєзнавчого музею, звернула увагу на орієнтацію освітньої програми, встановила на основі аналізу пріоритети наукового зростання випускників, можливості їхнього розвитку в пошуково-дослідницькій сфері, у глибшому вивченні іноземної мови.Цікавими були спостереження Максима ДУПЕШКА – випускника філологічного факультету, українського письменника, громадського активіста, журналіста, який, порівнюючи своє навчання, відзначив сучасну академічну мобільність студентів, можливість вибору дисциплін, запропонував цікавий курс «Креативне письмо», відзначив високий рівень професорсько-викладацького складу, що забезпечує освітній процес. В обговоренні програми взяли участь і представники проєктної групи: проф. Марʼян СКАБ, проф. Лідія КОВАЛЕЦЬ, доц. Алла АНТОФІЙЧУК, які підкреслили важливість проведення заходів, спрямованих на покращення освітньої програми, виокремлення її сильних місць та дискусійних моментів. Проф. Світлана ШАБАТ-САВКА, гарант освітньої програми, підсумовуючи результати зустрічі, висловила свою впевненість у тому, що освітня-професійна програма «Українська мова та література» спеціальності 035 «Філологія» для другого магістерського рівня сприяє сучасній та якісній фаховій підготовці філологів, відповідність їхньої кваліфікації вимогам сучасного ринку праці та світовим стандартам, а моніторинг освітньої програми, її обговорення за участю стейкхолдерів, випускників та здобувачів вищої освіти відображає демократичність української освіти, її успішну інтеграцію до європейського освітнього та наукового простору.

На зображенні може бути: 10 людей, екран та текст
На зображенні може бути: 4 людини
На зображенні може бути: 7 людей, екран та текст
На зображенні може бути: 7 людей та текст
На зображенні може бути: 7 людей, екран та текст
На зображенні може бути: 6 людей, екран та текст
На зображенні може бути: 8 людей, екран та текст

Залишити коментар

*

captcha *