12 березня 2021 р. голова методичної комісії кафедри філософії та культурології кандидатка філософських наук, доцентка Світлана Балінченко у взаємодії з іншими викладачами кафедри провела методичний семінар для студентів 3-4 курсів (які саме зараз виходять на фінішну пряму із підготовкою курсових робіт).
Мета семінару – поглибити обізнаність студентів із вимогами до оригінальності, новизни та академічної коректності курсових робіт; особливостями програмного забезпечення Unicheck й основними нормативними засадами щодо академічної доброчесності.
Огляд програми Unicheck здійснила кандидатка філософських наук Людмила Подгорна.
Як зазначає доцентка Світлана Балінченко, огляд компонентів протоколу Unicheck та інтерактивне тестування Kahoot щодо основних нормативних положень з дотримання академічної доброчесності були покликані сприяти подальшій зміні стереотипних уявлень про академічну доброчесність як лише обмеження та контроль і натомість сформувати конструктивне бачення цього інструменту забезпечення довіри до результатів навчання та наукової діяльності.
У межах просвітницького заходу щодо комплексної теми академічної доброчесності було зактуалізовано, зокрема, такі питання: «Яке знання можна визначити як загальновідоме?» «Чи може бути плагіатом одне слово, запозичене без посилання?» «Чи є плагіат порушенням авторського права?» «У чому відмінність між плагіатом і помилкою цитування?» «Чи є плагіатом замовлення «вільних від плагіату» робіт у третіх осіб»? «Якою є академічна відповідальність у разі порушення академічної доброчесності»? Ці питання розглядалися з опорою, зокрема, на Закон України про «Вишу освіту», «Етичний Кодекс Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича», «Положення про організацію освітнього процесу в Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича»,
Засвоєнню цих важливих знань сприяла застосована тематична онлайн-вікторина.
Голова методичної комісії кафедри підкреслила: звісно, ці та інші питання, обговорені впродовж інформативно-просвітницької онлайн-зустрічі, не вичерпують тему академічної доброчесності. Втім, вони дозволяють окреслити відповідальність усіх учасників навчального процесу за якісні показники сучасних академічних трансформацій, а також активну роль здобувачів вищої освіти в поширенні в Україні практик і принципів наукової етики, визнаних прийнятними світовою науковою спільнотою.