logo



01
Бер
2021

Культуротворчість в актуальному осмисленні (наприкінці 2020 р. в Чернівецькому університеті вийшла монографія з культурології)

У видавництві Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича наприкінці 2020 р. вийшла друком культурологічна монографія – «Феномен культури у гуманітарному дискурсі» (за загальною науковою редакцією доктора історичних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України Василя Балуха).

Вона стане у пригоді й культурологам, і філософам, й історикам, і мистецтвознавцям, і релігієзнавцям та богословам, і гуманітаріям інших спрямувань.

Праця є плодом співпраці цілої низки українських науковців.

Перший розділ «Світоглядні та методологічні аспекти осмислення культури» містить такі параграфи: «Синергія філософських методологічних стратегій у культурологічному пізнанні» (Олександр Бродецький, Чернівці); «Постколоніальна гуманітаристика й аксіологічна спрямованість новітнього культурологічного дискурсу (Ірина Слоневська, Хмельницький); «Культуротворчий потенціал герменевтичної логіки» (Ігор Руснак, Людмила Подгорна, Чернівці); «Культурологічна рефлексія міжнародної міграції як соціокультурного феномену» (Поліна Герчанівська, Київ); «Культурно-естетичні ландшафти міста над Прутом: палітра пошуків і можливості культурологічного дослідження» (Ірина Лазоревич, Чернівці).

Другий розділ «Онтологічні та естетичні виміри культуротворчості: перегук епох» синтезує дослідницькі напрацювання в такому тематичному просторі: «Античне видовище у структурі європейської культури» (Олена Гончарова, Київ); «Творення світу як фундаментальний алгоритм культури доби Середньовіччя» (Семен Абрамович, Чернівці, Кам’янець-Подільський); «Культурема доби Реформації: «Молот на відьом» (Марія Чікарькова, Чернівці); Культурологічний дискурс дозвіллєвої практики гуманістів» (Ірина Петрова, Київ); «Трансформація освітньої парадигми на українських теренах у ХVІ – ХVІІ ст. (Василь Балух, Чернівці).

Третій розділ має назву «Соціокультурні акценти аксіосфери і провідні тенденції культурної політики». Він синтезує такі дослідницькі лінії «Сучасна стратегія розвитку національної культури: теоретичні аспекти, соціально-правові гарантії та практичні моделі реалізації» (Ольга Рупташ, Микола Шкрібляк, Чернівці); «Філософсько-культурологічні контексти трансформації ринкових відносин» (Ірина Починок, Чернівці); «Культурна діяльність у структурі сучасної неформальної освіти: здобутки, проблеми та провідні тенденції» (Володимир Виткалов, Сергій Виткалов, Рівне); «Видовищні (ігрові) мистецтва: аспекти інновацій цифрової доби” (Ірина Горохолінська, Чернівці); «Симбіоз природи і культури: сучасні прояви автентичності в гендерній ідентифікації” (Віталій Мудраков, Хмельницький, Берлін); «Традиції та інноваційність у культурно-дозвіллєвій діяльності музеїв» (Ігор Возний, Чернівці).

І четвертий розділ «Сакральні форми культури: християнські смислові концепти» осягає проблеми: «Православна культура: традиційність і догматизм на тлі актуальних викликів сьогодення» (Микола Щербань, Чернівці); «Сакральне в культурі: євхаристійне життя християнина у період Великого посту» (Микола Лагодич, Чернівці); «Резиденція митрополитів Буковини і Далматії як пам’ятка сакральної архітектури та джерело духовного буття» (Олександр Марчук, Микола Шкрібляк, Чернівці); «Орнаментально-композиційна система декоративного різьблення іконостасу храму Трьох Святителів» (Ігор Луцан, Чернівці).

Посилання на монографію: https://drive.google.com/file/d/1szK2dqr__qBU_aGTCGdzurmIW1aQQ9jp/view?usp=sharing

Залишити коментар

*

captcha *