logo



30
Січ
2021

«Освіта. Безпека. Ідентичність»: науковці кафедри взяли участь в німецько-українському експертному круглому столі

«Освіта. Безпека. Ідентичність». 29 січня 2021 р. у роботі саме такого круглого столу взяли  експертну участь науковці, викладачі кафедри філософії та культурології філологічного факультету Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича – докторка філософських наук, завідувачка кафедри Ольга Рупташ, докторка філософських наук Ірина Горохолінська та доктор філософських наук Олександр Бродецький.

Цей важливий захід спрограмував та модерував Віталій Мудраков –  випускник філософсько-теологічного факультету нашого університету, нині кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії та політології Хмельницького національного університету, а водночас – стипендіат Палати депутатів федеральної землі Берліну (Німеччина). Віталій Мудраков реалізує нині свій стипендіальний дослідницькій проєкт на базі Інституту філософії Берлінського технічного університету. Відповідно ці два університети – німецький та український – і стали організаторами події, запросивши до експертного обговорення науковців зі Львова, Острога, Чернівців, Хмельницького.

Поряд з чернівецькими науковцями учасниками круглого столу були доктор філософських наук, доцент Андрій Дахній (Львівський національний університет імені Івана Франка; завідувач кафедри історії філософії); докторка філософських наук, професорка Наталія Петрук (Хмельницький національний університет, завідувачка кафедри філософії та політології), доктор філософський наук, професор Дмитро Шевчук (Національний університет «Острозька Академія»; проректор), доктор філософських наук, професор Олександр Поліщук (Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія; проректор); кандидатка історичних наук, доцентка Валентина Парандій (Хмельницький економіко-правовий коледж ПрАТ «ВНЗ «МАУП»; директорка); кандидат економічних наук, доцент Сергій Матюх (Хмельницький національний університет, проректор).

Віталій Мудраков і Сергій Матюх відкрили наукову імпрезу, звернувшись з вітальними словами, відповідно, від німецької та української сторін співорганізаторів.

Діалог збалансовував евристичні теоретичні й соціально-практичні вектори взаємодії освітньої, безпекової та ідентичнісної проблематики.

А ось теми виступів експертів: «Людина й освіта у цифровому світі: виклики і стратегії» (Андрій Дахній); «Гуманітарна освіта як фактор безпеки людини в умовах технократичного світу» (Наталія Петрук) «Освіта як складова державної (національної) безпеки України» (Валентина Парандій); «Гуманітарна безпека: до проблеми усвідомлення» (Олександр Поліщук); «Реформа університету під тиском трансдисциплінарності: відповідь на виклики часу чи забаганка реформаторів» (Ольга Рупташ); «Університети і пандемія: виклики і можливості» (Дмитро Шевчук); «Релігієзнавча освіта: маркери значущості в межах комунікації ідентичностей» (Олександр Бродецький); «Ідентичність богословської освіти в академічному просторі: маркери моно- та поліконфесійності» (Ірина Горохолінська).

До події приєдналася й ціла низка слухачів з академічної та й позаадемічної сфер.

Експертні зусилля в окресленому проблемному полі реалізуватимуться учасниками й надалі та виливатимуться в нові форми діалогу й соціально значущих гуманітарних ініціатив.

 

Залишити коментар

*

captcha *