logo



07
Тра
2020

ЗАХИСТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

 

Педагогічна практика є обов’язковим компонентом фахової підготовки філологів та важливим етапом їхнього професійного зростання. Щорічно на початку ІІ семестру заклади загальної середньої освіти м. Чернівців, Чернівецької та сусідніх областей як майбутні місця працевлаштування студентів філологічного факультету ЧНУ приймають четвертокурсників для апробації набутих знань і навичок з методики викладання української мови й літератури, педагогіки та психології.

5 травня кафедра історії та культури української мови провела онлайн-захист педагогічної практики цьогорічних філологів IV курсу спеціальностей «Середня освіта (українська мова та література)» і «Філологія (українська мова та література)».

Керівники практики ‒ проф. Колесник Н. С., проф. Ковтун А.А., доц. Н.М. Попович, доц. Гуцуляк І.Г., к.ф.н. Грималовський І. С. ‒ повідомили, що документацію (щоденники спостережень, конспекти різнотипних уроків та виховних заходів, проведених у 5‒11 класах, характеристики учнів та класу) створено відповідно до чинного Державного стандарту базової й повної загальної середньої освіти й надано для перевірки вчасно. Документація засвідчує активну педагогічну діяльність студентів-практикантів. Четвертокурсники щоденно здійснювали спостереження навчального процесу, скрупульозно занотовували й аналізували помічене, попри двотижневий карантин самостійно провели 10 і більше уроків української мови та літератури, а також кілька виховних заходів («21 лютого ‒ Міжнародний день рідної мови», «Філологічний факультет ЧНУ: інформація для вступників» та ін.). Практиканти виготовляли наочність, презентації, перевіряли зошити, допомагали школярам з написанням конкурсних  наукових робіт тощо.

У характеристиках діяльності студентів, що надійшли від дирекцій навчальних закладів до керівників ЧНУ, вказано на належну фахову й методичну підготовку практикантів-філологів, старанність у підготовці та проведенні уроків та виховних заходів, залучення інноваційних методів, прийомів навчання, урахування вікових особливостей школярів, використання диференційних форм навчання, наочних і технічних засобів, залучення учнів до поглибленого вивчення гуманітарних дисциплін, розвитку творчих здібностей і збагаченням лексичного запасу. Студенти виявляли дбайливе ставлення до слова, виховували любов до рідної землі, демонстрували добропорядність, повагу до старших, брали до уваги зауваження наставників.

Після запрошення завідувача кафедри проф. Колесник Н.С. до слова студентів розповісти про свої досягнення і висловити пропозиції щодо вдосконалення проходження педагогічної практики присутні мали можливість почути захопливі й емоційні виступи кожного практиканта, відчути їхню любов до дітей. Четвертокурсники зізналися, що іноді складно було організовувати школярів 7-8 класів, а з учнями 5-6 навпаки працювалося легко й цікаво. Розказали про відверті бесіди зі старшокласниками, іноді несприйняття практикантів як учителів. Висловилися і про тісну співпрацю зі своїми наставниками (за час практики стали справжніми друзями з ними), про складність процесу щоденної підготовки вчителя й повноту відповідальності його за якість знань і розвиток дітей, про вимоги до сучасного вчителя ‒ бути креативним, іти в ногу з новими тенденціями методики викладання, бути на одній хвилі з новим поколінням технічно грамотних дітей. Незважаючи на усвідомлення усієї складності професії вчителя, багато виступів увінчувалися фразами: «Переконалася: я можу і хочу працювати у школі», «Школа ‒ це моє» та под. За словами студентів, вони зрозуміли цінність кожної університетської пари.

Цікавими спостереженнями й глибоким аналізом побаченого й випробуваного в школі були наповнені звітні виступи Діани Ткачук, Віри Протащук, Іванни Камбур, Єлізавети Романюк, Олени Склярової, Маріанни Тинку, Надії Ящишеної, Таїсії Стасюк, Ганни Панасюк, Вероніки Житар, Мар’яни Мазуряк, Мар’яни Берегулі. Студенти похвалилися технічною базою шкіл, у яких проходили практику, свої звітні доповіді супроводжували презентаціями, що удоступнило сприйняття.

Захист педагогічної практики відбувався жваво, мав конструктивний характер. Університетські наставники, вислухавши всіх студентів, виставили підсумкові оцінки, більшість яких високі.

Вітаємо наших четвертокурсників з успішним захистом! Нехай педагогічний вогник, запалений на практиці, надихає вас продовжувати наполегливе навчання в університеті та мотивує до нових філологічних висот!

Залишити коментар

*

captcha *