Наукова робота кафедри
Кафедральна тема: Дослідження крос-медійних і видавничих тенденцій та актуальні проблеми сучасних соціальних комунікацій (№ державної реєстрації: 0110U003033).
На кафедрі ведеться робота над дослідженням історії та сучасних тенденцій розвитку української журналістики і видавничої справи. З 2016-2017 н. р. кафедра запровадила 2 спеціалізації: «Журналістика та крос-медійність» і «Видавнича справа та медіа-редагування». Здійснено модернізацію освітніх програм. На основі аналізу плану підготовки, якості викладання, міжнародних зв’язків та зовнішньої комунікації зі ЗМІ кафедра журналістики увійшла у п’ятірку лідерів в Україні з підготовки журналістів: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/education/reyting_ukrainskikh_ fakultetiv_zhurnalistiki_ocholila_shkola_uku_go_detektor_media/
За останні роки захищено чотири кандидатські дисертації – Шутяк Л.М., Пазюк Р.В., Мельничук Ю.Г., Попович Ю.О. Над дисертацією працює Раренко Л.А.
Асистенту кафедри Жук О.О. указом Президента України П.Порошенка присвоєно звання Заслужений журналіст України.
Доценти Василик Л.Є. та Смолдирева Т.П. працювали медіа-експертами Інституту демократії імені Пилипа Орлика та провели ряд моніторингів обласних ЗМІ щодо дотримання професійних стандартів. Результати оприлюднені (http://idpo.org.ua/news/849-dzhinsova-zhurnalistika-ne-рrivablyuye-molod-lyubov-vasilik.html та (http://osvita.mediasapiens.ua/monitoring/regional_newspapers/chernivetska_onlaynzhurnalistika_na_49_e_zamovnoyu_monitoring_idpo/).
Досліджувалися сучасні тенденції використання 3-D графіки в інтерактивних видах зовнішньої реклами (Л.А. Раренко). Дослідження використання 3D графіки у сфері соціальних комунікаціях зосередилось довкола теми «Інтерактивна рекламна візуалізація в ЗМІ – концепт 3D графіки». Досліджена візуалізації у ЗМІ з контексту інтерактивної реклами та конвергенції реклами та ЗМІ. Окремо проаналізовано конвергенцію різних типів графіки та поєднання їх з інтерактивністю у рекламі ЗМІ. Досліджено історію використання 3D в ЗМІ (реклама, оформлення ефіру, дизайн онлайн та друкованих ЗМІ). Охарактеризовано сегмент 3D графіки у рекламі, яка поширюється в теле- та онлайн ЗМІ. Міждисциплінарний підхід вимагав охоплення кількох галузей знань: фізика (оптична природа 3D зображень), інженерія (технології створення 3D), нейробіологія та психологія (сприймання 3D людський мозком (суб’єктивність сприймання 3D проекцій на 2D площині), маркетинг (реклама із застосуванням 3D) і відповідного осмислення об’єкту дослідження (3D реклама) в сфері соціальних комунікацій, трансформація, видозмінення та вплив, передусім, на візуальний образ ЗМІ. Визначена термінологічна дефініція понять. Зроблені висновки. Визначені особливості та перспективи розвитку 3D реклами, специфіка рекламної графіки у в теле- та онлайн ЗМІ, переваги та недоліки використання інтерактивної 3-D реклами в теле- та онлайн-медіа України. Досліджено процеси створення та поширення інтерактивної графіки в онлайн-медіа. Проаналізовано основні тенденції та проблеми у впроваджені та використанні 3-D графіки в інтерактивних видах реклами. Здійснено контент-аналіз інтерактивної 3D реклами на сайтах українських ЗМІ. Виявлено специфіку рекламної 3D візуалізації в ЗМІ.
Вивчалася публіцистика в Інтернеті, її жанрові характеристики (особливості в контексті «Нового журналізму», авторська колонка на інтернет-ресурсах, основи професійної майстерності польської та американської журналістики –Л.М.Шутяк).
Досліджувалася фотожурналістика та обробка відео в html5, фактчекінг (Пазюк Р.В.).
Об’єктом вивчення стали соціокомунікаційні моделі телевізійних текстів прямого ефіру, крос-медійні тенденції на телеканалах та організація крос-медійного виробництва, культура і техніка прямоефірного мовлення (Жук О.О.).
Проаналізована конвергенція медіа та крос-медійність, професійні медіа-стандарти (Василик Л.Є.).
Досліджувалася історія преси (Мельничук Ю.Г.), ідея соборності в українській пресі Буковини австрійського та румунського періодів (Попович Ю.О.).
Увага приділялася вивченню видавничої справи та редагування. Досліджувалася державна підтримка друку, дитячі книжкові видання (Гринівський Т.С.), сучасні тенденції розвитку буковинської та української преси, перехід друкованих ЗМІ у цифровий формат (Миронюк Д.І.).
Викладачі брали участь у наукових конференціях:
- ІІІ міжнародна науково-практична конференція «Наукова школа Романа Іванченка» (Київ, «КПІ» Видавничо-поліграфічний інститут 27 листопада 2015 року)
- ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасний мас-медійний простір: реалії та перспективи розвитку» (Вінниця, 12–13 жовтня 2016 р.)
- «Журналістська освіта в Україні: що маємо і куди рухаємося?» (жовтень 2016, Київ)
- «Чи можлива якісна журналістика у часи гібридної війни та політичної нестабільності?» (Київ, вересень 2016 р.)
- «Комунікаційні практики у сучасному політичному дискурсі» (Чернівці, травень 2016).
- Міжнародна наукова конференція “7th International Conference in Information Science and Information Literacy” (Сібіу, Румунія – квітень 2016 р.).
- «Запровадження викладання фактчекінгу та верифікації інформації в університетах” (Київ, Україна – червень 2016 р.)
- „Актуальні проблеми сучасного мас-медійного простору” (12-13 вересня 2016 року, м. Херсон).
- Сучасний мас-медійний простір: реалії та перспективи розвитку. ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція (12–13 жовтня 2016 р., Вінниця).
- Всеукраїнська науково-практична конференція «Перспективні напрямки дослідження українського медійного контенту: фундаментальні та прикладні аспекти» (Київ, 2016).
- ІV Міжнародна міждисциплінарна наукова конференція студентів, аспірантів та молодих вчених «Шевченківська весна: Соціальні комунікації» (Київ, 2016).
- Семінар з авторського права «Твій скарб» (Львів, 2016) та ін.
Кафедрою розроблено нові начальні курси: “Мультимедійні засоби створення та верифікації контенту” (Пазюк Р.В.), «Медіа-психологія» (Смолдирева Т.П.), «Дитячі видання», «Українське книгознавство» (Гринівський Т.С.), «Офіційні та нормативні видання», «Художньо-технічне редагування» (Гречанюк А.Ю.), «Телебачення-ONLINE» (Жук О.О.), «Видавнича справа за кордоном», “Мультимедіапродукція” (Славська О.І.), “Факт-чекінг та верифікація даних” (Василик Л.Є.).
Проведено майстер-класи:
– Василик Л.Є.: «Судова влада та ЗМІ: забезпечення об’єктивного і неупередженого висвітлення діяльності загальних судів, зв’язки з громадськістю» (для слухачів Чернівецького регіонального відділення Національної школи суддів України» (Чернівці, 2016)
– Смолдирева Т.П. «Як стати медіаграмотним, або Як врятуватися від пропаганди та маніпулювання свідомістю?» (Чернівці, 2016).
– Пазюк Р.В. Майстер-клас з фотожурналістики на тему: “The Art of Photography” (м. Сібіу, Румунія);
Завкафедри Василик Л.Є. брала участь у роботі НМК з «Журналістики та інформації» МОН України та працювала експертом з ліцензування спеціальності «Журналістика», доц. Гринівський Т.С. входив у спецраду із захисту дисертацій (Київський національний університет культури і мистецтв). Василик Л.Є. опонувала кандидатські та докторські дисертації. Кафедра підготувала ряд відгуків на автореферати дисертацій.
Викладачі входили у редколегію наукових журналів: Василик Л.Є. («Вісник Харківського Національного університету імені В.Н. Каразіна. – Серія: соціальні комунікації» (Харків), «Медіа простір» (Тернопіль), «Медіа форум» (Чернівці); Гринівський Т.С. («Український інформаційний простір» (Київ)
Конференції, семінари:
– Семінар з медіа-безпеки спільно з Інститутом масової інформації (Київ) – жовтень, 2016 р.
– У рамках проекту «Підтримка журналістської освіти в Україні» за підтримки «Фонду розвитку ЗМІ» та Посольства США семінар-практикум «Медіа та дипломатія» – травень 2016 р.
Студентська наукова робота: студенти брали участь у студентській конференції на базі ЧНУ; у Форумі видавців (Львів), у фестивалі «Студ-мікс» з презентацією власного документального фільму. Стажувалися на «Радіо свобода», в газеті «Експрес», на каналі СТБ. Телепрограма студентки, журналістки філії НТКУ «Чернівецька регіональна дирекція» Вікторії Лупай увійшла у п’ятірку VII конкурсу «Честь професії» у номінації «Надія журналістики». Студенти 3 курсу (Костюк Ольга, Ватаман Діана та Кіронда Марія) виграли III місце у Всеукраїнському конкурсі “Золотий компас” – 2016, презентувавши PR-ПРОЕКТ “ART HUNTERS СLUB”. Студенти 4 курсу Матюшина Н., Пінькас Т., Кузьміч І. отримали Гран-прі на фестивалі «Кіномедіа» з презентацією документального фільму «НеЛекція» (2015).
Є щорічна участь у студентській науковій конференції в ЧНУ, наукові публікації з керівниками у співавторстві (Василик Л. – Полянська А., магістр 6 курс).
Для студентів проведено спільні з журналістськими організаціями (АУП, «Новомедіа») семінари та тренінги: «Як писати про економіку доступно», «Проект «Новомедіа» та онлайн-журналістика», «Менеджмент ЗМІ: успішний досвід» (за підтримки «Frankfurter Allgemeine Zeitung»), «Основи створення газетно-журнального контенту» («SPIEGEL»), «Стрімінг на Майдані та робота журналіста під час воєнних дій» (за підтримки Гро-мадського. ТБ), «Як правильно писати про судову реформу» та «Як правильно писати про медичну реформу» (АУП).
Підписано Угоду про співпрацю між кафедрою журналістики та Інститутом журналістики КНУ ім.Т.Шевченка (2017) для обміну досвідом, стажування та підвищення кваліфікації. Василик Л.Є. розпочала піврічне стажування за програмою Академії з прав людини, яка передбачає модернізацію навчального процесу та отримання звання медіа-експерта для ЗМІ.
Публікації за 2014-17 рр.
Посібники, монографії:
- Зміст модулів базової навчальної програми CuQ / Л. Є. Василик, Т.С. Гринівський, Р.В. Пазюк та ін. – Видавництво СДУ, 2014. – 120 с.
- Cretu Ioana Narcisa. Guzun Mihail. Vasylyk Ljubov. Crossmedia: Un ghid pentru studentii specializarilor de jurnalizm. – Schiller Publishing House, Bonn/Germani – Sibiu/Romania,2015. – Sibiu, Strada Mitropoliei 30. – 140 s.
- Крецу Іоанна Нарчіса. Гузун Міхаіл. Василик Любов. Підручник з крос-медіа. – Schiller Publishing You-se: Bonn / Germany – Sibіu/ Romania, 2015. – Sibіu, Strada Mitropoliei – 30. – 140 с.
- Василик Л. Є. Медіабезпека: Навчальний посібник. – Чернівці: ЧНУ, 2015. – 164 с. З грифом МОНУ
- Миронюк Д. І. ЗМІ і право / Миронюк Д. // Збірник законів, указів, постанов, які регламентують діяльність друкованих та електронних ЗМІ. — Книга 1. – Чернівці: Рута, 2015. – 408 с.
Публікації за кордоном:
- Lyubov Vasylyk. Investigative Journalizm in Ukraine: Formacion of a Civil Societi through the Media // Freedom of the Mеdia – Freedom through Media? – Global journalism research series. Vol. 4. – Bochum/Freiburg, 2015. – С. 69-79.
- Василик Л.Є. Інвестигативна журналістика в Україні: становлення громадянського суспільства через ЗМІ // Freedom of the Mеdia – Freedom through Media? – Global journalism research series. Vol. 4. – Bochum/Freiburg, 2015. – С. 80-91.
- Vasylyk Liubov. Abordarea crossmediala – Transmedia storytelling // Crossmedia: Un ghid pentru studentii specializarilor de jurnalizm. – Schiller Publishing House, Bonn/Germani – Sibiu/Romania, 2015. – Sibiu, Strada Mitropoliei 30. – s. 27-34.
- Пазюк Р.В. Фотожурналістика / Ткаченко О., Дудченко Л., Пазюк Р. // Підручник з крос-медіа. – Schiller Publishing Youse: Bonn / Germany – Sibіu/ Romania, 2015. – Sibіu, Strada Mitropoliei 30. – С. 45-52.
- Pazyuk R. Fotojurnalizmus // Pazyuk R., Dudchenko L., Tkachenko O. Crossmedia: Un ghid pentru studentii specializarilor de jurnalizm. – Schiller Publishing House, Bonn/Germani – Sibiu/Romania, 2015. – Sibiu, Strada Mitropoliei 30. – s. 41-49.PP
- Пазюк Р.В. Відео в html 5 / Р.В.Пазюк // Підручник з крос-медіа. – Schiller Publishing Youse: Bonn / Germany – Sibіu/ Romania, 2015. – Sibіu, Strada Mitropoliei 30. – С. 68-71.
- Pazyuk R. Video html 5 / Pazyuk R. // Crossmedia: Un ghid pentru studentii specializarilor de jurnalizm. – Schiller Publishing House, Bonn/Germani – Sibiu/Romania, 2015. – Sibiu, Strada Mitropoliei 30. – s. 66-68.PP
- Жук О.О. Мodelele inductive şi deductive ale textelor de televiziune ca forme de comunicare socială // noi direcţii în cercetarea textelor şi discursurilor. – analize şi interpretări. – presa universitară clujeană, 2014. – С. 309-315.
- Жук О.О. Diskursul multicultural cu aplicare la modele de texte series pentru televiziune (studio de caz: regiunea Cernauti) // Glasul Bucovinei. – Cernauti – Bucuresti, 4/2015. – С. 41-44.
- Шутяк Л.М. Соціальні медіа в роботі журналіста / Л.М.Шутяк // Підручник з крос-медіа. – Schiller Publishing Youse: Bonn / Germany – Sibіu/ Romania, 2015. – Sibіu, Strada Mitropoliei 30. – С. 99-103.
- Shutiak L. Social media in activitatea jurnalistului / Shutiak L. // Crossmedia: Un ghid pentru studentii specializarilor de jurnalizm. – Schiller Publishing House, Bonn/Germani – Sibiu/Romania, 2015. – Sibiu, Strada Mitropoliei 30. – s. 95-99.
- Shutiak L. Social media in activitatea jurnalistului / Shutiak L. // Crossmedia: Un ghid pentru studentii specializarilor de jurnalizm. – Schiller Publishing House, Bonn/Germani – Sibiu/Romania, 2015. – Sibiu, Strada Mitropoliei 30. – s. 95-99.
- Шутяк Л. М. Авторская колонка как образец «нового журнализма» (на примере Gazeta.ua и Погляди-ТСН.ua) / Л. М. Шутяк // «Научный руководитель». – Волгоград : СМИ, 2014. – С. 22–30.
- Zhuk O. Мodelele inductive şi deductive ale textelor de televiziune ca forme de comunicare socială / O. Zhuk // Noi direcţii în cercetarea textelor şi discursurilor. Analize şi interpretări. Presa universitară clujeană, 2014. –С. 309-315.
- Попович Ю. Соборність – ключова ідея у редакційній політиці газети «Буковина» (1895-1897 рр.) // Spheres Of Culture. – Люблін, 2016. – с. 508-517.
- 12. Раренко Л. Rarenko L.A. 3D graphics design on TV and online media / L.Rarenko // The Advanced Science Journal // The advanced science journal. – United states, 2017. –Issue 02. – Volume 2017.
- Melnychuk Yuliya. Disscussion aspects of religious issues in magazine “Bucovyna” and other mass media of Austro-Hungarian empire period / Y. Melnychuk // Spheres of culture. Volume XV. – Lublin, 2016 – P. 496-507.
Статті:
- Раренко Л.А. Основні тенденції використання 3-D графіки в інтерактивних видах зовнішньої реклами. // Вісник Класичного приватного університету м. Запоріжжя «Держава та регіони. Серія: соціальні комунікації». – – №1-2.
- Раренко Л.А. Особливості використання інтерактивної тривимірної графіки в українській зовнішній інноваційній рекламі // «Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія «Соціальні комунікації». – – №4.
- Дмитро Миронюк – журналіст, публіцист, науковець. Бібліографічний довідник (1982-2016). – Чернівці: Рута, 2016. – 130 с.
- Миронюк Д.І. Концепція видання – в умовах виживання // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. – 2015. – № 19. – Том 2. – С.174-176
- Миронюк Д.І. Нова небезпека для української журналістики // Сучасні наукові дослідження та розробки: теоретична цінність та практичні результати. – Вип. 3. – Братислава, 2016. – С. 84-86.
- Попович Ю. Газета «Буковина» – речник соборності українців періоду її редагування Юрієм Федьковичем (1885-1888) // Наукові записки Інституту журналістики. – Т.60. – К., 2015. – С. 144-150.
- Попович Ю. Ідея єдності України крізь призму художніх публікацій на сторінках часопису «Промінь» (1922-1923 рр.) // Журналістика. – Вип. 15(40). – К., 2016. – С. 5-19.
- Мельничук Ю.Г. Cтандарти висвітлення релігійної проблематики в релігійній періодиці (на прикладі видань м. Чернівці) // Scientific notes Institute of journalism. – Том 60. – К., 2015. – С. 9-14.
- Раренко Л.А. Рекламні тренди нових медіа: інтеграція інтерактивності / Л. А. Раренко // Наукові записки інституту журналістики : науковий збірник / за ред. В.В. Різуна; КНУ ім. Тараса Шевченка. – К., 2015. – лип. – верес. – Т. 60. – С. 114-122.
- Василик Л. Чернівецька онлайн-журналістика на 49 % є замовною – моніторинг ІДПО // http://osvita.mediasapiens.ua/monitoring/regional_newspapers/chernivetska_onlaynzhurnalistika_na_49_e_zamovnoyu_monitoring_idpo/
- Гринівський Т., Копистинська І. До проблеми забезпечення книгами людей із вадами зору // Український інформаційний простір. – Вип. 4. – К.: КНУКіМ, 2016. – С. 20-23.
- Раренко Л.А. Класифікація 3D реклами в Україні. Аналіз актуальних пропозицій // Перспективні напрямки дослідження українського медійного контенту: фундаментальні та прикладні аспекти. – К., 2016. – С. 164-169.
- Василик Л.Є. Професійні стандарти буковинських ЗМК: моніторинговий аспект // Комунікаційні практики у сучасному політичному дискурсі: Зб. наук. праць за матеріалами Всеукраїнської наук.-практ. конф. 20 травня 2016 р., Чернівці / відп. ред. В.П. Фісанов. – Чернівці: Чернівецький національний університет, 2016. – С. 12-17.
- Раренко Л.А. Особливості використання тривимірної графіки в сферах реклами та брендингу // Комунікація і дискомунікація в умовах розвитку сучасного інформаційного суспільства : зб. наук. праць за матеріалами Всеукр.наук.-практ. конф. 24 квіт. 2015 р., Чернівці / відп. ред. В.П. Фісанов. – Чернівці : Чернівецький національний університет, 2015. – С. 66-70.
- Шутяк Л.М. Технологии пиара литературного фестиваля как форма межкультурной коммуникации / Л.М. Шутяк // Национальные культуры в межкультурной коммуникации: Сб. науч. ст. В 2 ч. Ч. 1. Социально-исторические аспекты межкультурного взаимодействия/ редкол.: Э. А. Усовская (отв. ред.) [и др.]. — Минск : Колорград, 2016. — С. 503-509.
- Раренко Л.А. Класифікація 3d реклами в Україні. Дослідження онлайн-пропозицій // Матеріали ХІV Міжнародної міждисциплінарної наукової конференція студентів, аспірантів та молодих вчених «Шевченківська весна: Соціальні комунікації». – Київ, 2016. – С. 64 – 67.
- Попович Ю. О. Медіатизація ідеї соборності України на сторінках української періодики Буковини австрійського періоду (на матеріалі часописів «Буковина», «Руська Рада», «Промінь») // Актуальні проблеми сучасного мас-медійного простору: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Херсон, 2016. – С. 66-69
- Попович Ю. «Каменярі» як речник єдності українських земель (за матеріалами промоції книжкових та періодичних видань) // ЗМІ та демократичний розвиток України: збірник матеріалів Всеукраїнської конференції студентів та молодих дослідників. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – С. 83-85
- Попович Ю. Соборність як ключове поняття у редакційній політиці газети «Буковина» (1895-1897 рр.) // Комунікаційні практики у сучасному політичному дискурсі : зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук.-практ. конф. 20 травня 2016 р., Чернівці / відп. ред. В.П. Фісанов. – Чернівці : Чернівецький національний університет, 2016 . – С. 49-54
- Василик Л.Є. Зміна медіа-споживання як передумова крос-медійності ЗМІ: досвід міжнародного проекту / Л.Є. Василик // Сучасний мас-медійний простір: реалії та перспективи розвитку: матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (12-13 жовтня 2016 р.) [наук. ред. В. М. Каленич]. – Вінниця, 2016. – C. 35-47
- Лазарук М.М., Лазарук Я.І. Засоби масової комунікації: теоретичний та функціональний вимір / М.М.Лазарук // Сучасний мас-медійний простір: реалії та перспективи розвитку: матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (12-13 жовтня 2016 р.) [наук. ред. В. М. Каленич]. – Вінниця, 2016. – C. 52-60.
- Лазарук М.М. Суспільне мовлення в Україні: Quo vadis? / М.М.Лазарук // Медіафорум: Аналітика. Прогнози. Інформаційний менеджмент. – Чернівці, 2016. – С. 26-37.
- Раренко Л.А. Класифікація 3d реклами в Україні. Огляд ринку / Раренко Л.А. // Загальнодержавні та регіональні аспекти реклами та PR: матеріали науково-практичного семінару (м. Івано-Франківськ, 30 жовтня 2015 року). – Івано-Франківськ: Редакційно-видавничий відділ Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького, 2015. – С. 38 – 41.
- Раренко Л.А. Основні тенденції використання 3-D графіки в інтерактивних видах зовнішньої реклами. / Л.А. Раренко // Вісник Класичного приватного університету м. Запоріжжя «Держава та регіони. Серія: соціальні комунікації». – – №1-2. – С. 208-213.
- Шутяк Л.М. Особливості українського художнього репортажу в контексті «Нового журналізму». / Л.М. Шутяк // Вісник Класичного приватного університету м. Запоріжжя «Держава та регіони. Серія: соціальні комунікації». – – №1-2. – С. 154-158.
- Шутяк Л. М. Американська літературна журналістика: основи професійної майстерності / Л. М. Шутяк // Вісник Харківської державної академії культури [Текст] : зб. наук. пр. / за заг. ред. В. М. Шейка. – Харків : ХДАК. – Вип. 42. – 2014. – С. 180–185.
- Шутяк Л. М. Особливості українського художнього репортажу в контексті «нового журналізму» / Л. М. Шутяк // Держава та регіони. Сер. : Соціальні комунікації. – 2014. – № 1-2. – С. 154–158.
- Гринівський Т.С. Державна підтримка друку як запорука українського національно-культурного відродження 1917-1920 рр. / Т.С. Гринівський // Український науковий простір : науковий журнал Інституту журналістики і міжнародних відносин Київського національного університету культури і мистецтв / Гол. редактор М. С. Тимошик . – Число 2. – К.: КНУКіМ, 2014. – С. 61-68.
- Мельничук Ю.Г. Газета «Буковина» (1885-1909) як противник румунізації Української православної церкви. / Ю. Г. Мельничук // Український науковий простір: Науковий журнал Інституту журналістики і міжнародних відносин Київського національного університету культури і мистецтв / Гол. редактор М. С. Тимошик . – Число 3. – К.: КНУКіМ, 2014. – С. 112-116.
- Миронюк Д.І. Нова небезпека для української журналістики. /Д.І. Миронюк // Український науковий простір: Науковий журнал Інституту журналістики і міжнародних відносин Київського національного університету культури і мистецтв / Гол. редактор М. С. Тимошик . – Число 2. – К.: КНУКіМ, 2014. – С. 364-367.
- Шутяк Л. М. Художній репортаж як жанр літературної журналістики / Л. М. Шутяк // Критерії діагностики та методики розрахунку впливу медіа : Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції [наук. ред. В. Різун; упоряд. Т. Скотникова] – К. : Інститут журналістики, 2014. – С. 140-142.
- Гринівський Т. С. Засоби промоції книжкових видань: досвід незалежної України / Копистинська І. М., Гринівський Т. С. // Наукові записки Української академії друкарства. – Львів: Українська академія друкарства, 2015. – №1 (50). – С. 37-46.
- Раренко Л.А. Аналіз застосування тривимірної графіки в українських рекламних комунікаціях // Комунікаційні технології: наук. журн. [наук. ред. О. М. Холод]. – Т. 5. – К.: КНУКіМ, 2014. – С.168-174.
- Раренко Л.А. Причини розвитку 3D друку як засобу реклами і брендингу/ Соціальні комунікації в інтер-культурному просторі: міжконтинентальний діалог інтелектуалів : матер. Міжнарод. наук.-практ. конф., 13 листоп. 2014 р. / МОН України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка ; за заг ред. Огнев’юка В.О. ; [редкол.: Огнев’юк В.О., Хоружа Л.Л., Бондарева О.Є. та ін.]. – К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2014. – С.72-77.
- Раренко Л. А. Прогноз розвитку сегмента 3D-реклами в ЗМІ до 2015 року // Держава та регіони. Сер.: Соц. комунікації. — Запоріжжя, 2014. — № 3. — С. 127-129.
- Василик Л.Є. В Україні створено нову ініціативу – Європейську асоціацію якісної журналістики // Телекритика. Режим доступу: http://www.telekritika.ua/profesija/print/109377
- Василик Л.Є. Провладність та опозиційність… А стандарти ті ж! // Телекритика. Режим доступу: http://osvita.mediasapiens.ua/monitoring/regionalnewspapers/provladnist_ta_opozitsiynist_a_standarti_ti_zh/
- Миронюк Д.І. 2043 рік – рік виходу останньої газети у світі: із досвіду викладання курсу «Концепція друкованого видання» // Держава та регіони. — 2015. — № 3. — С. 58-62.
- Попович Юлія. Ідея соборності в українському часописі Буковини «Каменярі» (1909-1914, 1921-1022) Ю.Попович // Журналістика. Науковий збірник. – Випуск 14 (39). – 2015. – С. 40-52.
- Раренко Л. А. Особливості використання тривимірної графіки в сферах реклами та брендингу // Комунікація і дискомунікація в умовах розвитку сучасного інфор-маційного суспільства. Зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук.-практ. конф. 24 квіт. 2015 р., Чернівці / відп. ред. В.П. Фісанов. – Чернівці : Чернівецький національний університет, 2015. – С. 66-70.
- Смолдирева Т. П. Зміна функцій електронних ЗМІ в контексті впровадження суспільного мовлення в Україні // Комунікація і дискомунікація в умовах розвитку сучасного інформаційного суспільства. Зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук.-практ. конф. 24 квіт. 2015 р., Чернівці / відп. ред. В.П. Фісанов. – Чернівці : Чернівецький національний університет, 2015. – С. 81-87.